Παρασκευή, 19 Νοεμβρίου 2010

Αληθειες για το 21 (Νο2)


Περιπτωσεις συνεργασιας μουσουλμανων και χριστιανων.
Πιο γνωστη περιπτωση ειναι η λεγομενη Ελληνοαλβανικη συμμαχια του 1821 και επικυρωνεται με εγγραφο της 1ης Σεπτεμβρη του1821.(Ο ορος Ελληνοαλβανικη συμμαχια ειναι αδοκιμος, γιατι την ονομασια ''Αλβανοι'' εδωσαν αργοτερα οι Ελληνες ιστορικοι. Πιο σωστα θα ηταν να λεγαμε συμμαχια Χριστιανων και μουσουλμανων).''Ειναι αποτελεσμα των εξελιξεων που ξεκινησαν το 1820, οταν ξεσπασε η απο καιρο υποβοσκουσα κριση αναμεσα στον Αλη και στον Σουλτανο'',αναφερει ο Π. Σταθης. Πρωτοστατες της συμφωνιας θα σταθουν οι Σουλιωτες, ο Αντρουτσος, ο Καραισκακης, ο Μπακολας, ο Βαρνακιωτης και αλλοι. Μαζι με τους μουσουλμανους αγαδες της Ηπειρου παιρνουν το μερος του Αλη ,εναντιον των σουλτανικων στρατευματων.(Λογω της συμμαχιας αυτης γινεται και η ξεχωριστη συμφωνια παραδοσης των μουσουλμανων αρβανιτων που υπερασπιζαν την Ντροπολιτσα).
  Τον πρωτο καιρο του αγωνα η συμμαχια προχωρουσε κανονικα με μεγαλη επιτυχια. Μαλιστα ο Δημητριος Υψυλαντης στελνει συγχαρητυρια επιστολη στον Αγο Βασιαρη και στους μουσουλμανους αρβανιτες για την προσφορα τους στις πρωτες νικες.(23 Αυγουστου 21) <<...αλλ' εσεις ω ανδρειοι Τοσκηδες δεν καταγεσθε απο τους μικροψυχους ανατολιτας, ουτε απο τους αδοξους Σκυθας. Εισθε απογονοι των προγονων μας ηρωων....και το ονομα σας θελει μεινει χωρις αμφιβολιαν αθανατον ,ακουομενον και δοξαζομενον εις ολα τα βασιλεια της γης...>>
   Αργοτερα τα πραγματα αλαξαν.Οι απογονοι των <<ηρωων προγονων μας>> εγιναν <<Τουρκαλβανοι>> και <<Αρβανιταδες>>.Η συμμαχια εσπασε .Υπαιτιοι για αυτο ηταν ο κληρος και η αρχουσα ταξη. Ο αγωνας παιρνει θρησκευτικο-εθνικο χαρακτηρα ,οποτε οι μουσουλμανοι δεν εχουν πλεον θεση σ' αυτον.(Αφου λογω θρησκειας δεν θεωρουνται Ελληνες).
  Στην Α' Εθνοσυνελευση της Επιδαυρου εκπρωσοποι των μουσουλμανων ειναι ο  Ταχηρ Αμπαζης και ο Αγος Βασιaρης. Παιρνοντας απο την Αιτωλοακαρνανια διαπιστωνουν την μεταστροφη των χριστιανων εναντιον των μουσουλμανων συμμαχων ,βλεποντας τα τζαμια κατεστραμενα τις γυναικες κακοποιημενες και ακουγοντας τα παραπονα για τις αδικες επιθεσεις εναντιον τους. Προσπαθουν να κρατησουν τη συμμαχια αλλα τα πραγματα εχουν παρει πια το δρομο τους. Γυριζουν στην Ηπειρο και μετα το θανατο του Αλη ,μπαινουν στην υπηρεσια του Ομερ Βρυωνη.
    Το1822 ο Κιουταχης εκστρατευει στην Δ. Στερεα. Ο αρβανιτης ανταγωνιστης του στον σουλτανικο  στρατο Ομερ Βρυωνης, που διατηρει φιλικους δεσμους με πολους επαναστατες οπλαρχηγους γραφει στον Γ. Βαρνακιωτη<<Φιλε μου και πιστε μου καπεταν Γιωργακη,σου φιλω τα ματια .Και αυτου ερχεται ο χαλντουπης και κοιταξετε να μη με εντροπιασετε,αλλα να τον κτηπησετε οσο κι αν ημπορειτε.Αλλεως μη καμετε, χαραμι να σας γενει. Ειπε και του Αντρεα (Αντρεα Ισκου) τα χαιρετισματα και να μη δωσει το ντουφεκι εις το ''φιλον''απ' το κοντακι ακαπνιστον, αλλ' απ' τον γλουπον καπνισμενον>>.
     Γινεται λοιπον αντιληπτο οτι οι Ελληνες ειτε χριστιανοι ειτε μουσουλμανοι εχουν επιγνωση της καταγωγης τους και της διαφορετικοτητας τους απο τους ανατολιτες ''χαλντουπηδες''.
 Ο διαχωρισμος τους με βασει το θρησκευμα ,ειναι πλαστος, και η αποξενωση των ''αλοθρησκων'' απο τον εθνικο κορμο απαραδεκτος.(βλ. μουσουλμανους Κρητικους που ζουν στην Συρια και διατηρουν τη γλωσσα και τα εθιμα τους και τους Τσαμηδες της Θεσπρωτιας  που αρνηθηκαν να φυγουν κατα την ανταλαγη των πληθησμων το 1922 εχωντας επιγνωση της καταγωγης τους).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου